0.0از 0

کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    کتاب یافتن معنا در نیمه دوم عمر، اثر خواندنی جیمز هالیس با ترجمه سید مرتضی نظری به رشته تحریر درآمده و با گویندگی امین تارخ نیز تبدیل به کتاب صوتی شده است. این اثر توسط انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی منتشر شده و در دسترس علاقه مندان به کتاب های روان شناسی قرار گرفته است.

    معرفی کتاب یافتن معنا در نیمه دوم عمر

    ایـن کتـاب از آن دسـته کتـاب هایـی نیسـت کـه بـه مـا بگوید «چطـور بایـد کاری را انجـام دهیـم». قصـد اصلـی نویسنده، ایجـاد تلاطم فکری و بر هم زدن خواب و خوراک مخاطب است تا به چشم اندازهای وسیع تری دست پیدا کند. قرار نیست این کتاب به مخاطب بگوید چطور خدا را پیدا کند، شریک ایده آل زندگی را بیابید و یا دوستی های موفق داشته باشد و بر دیگران تأثیر بگذارید. این کارها بر عهده خود مخاطب است نه این کتاب!
    نویسنده «جیمز هالیس» در کتاب یافتن معنا در نیمه دوم عمر، به مخاطب آموزش می دهد که چه طور در «نیمه دوم عمر» خویش احساسی خوشایند، دل پذیر و شاد را خلق کرده و از موانع پر پیچ و خم و سخت با «موفقیت» بگذرانیم.
    اگر در دوره ی میانسالی هستید و «احساس بی‌ انگیزگی، پوچی و بی‌هدفی» دارید و دیگر مثل سابق احساس سرزندگی نمی کنید؛ کتاب یافتن معنا در نیمه دوم عمر، گزینه ای مناسب برای شروعی دوباره و خلق لحظاتی شاد و خوشایند است.

    دانلود کتاب یافتن معنا در نیمه دوم عمر 

    نسخه الکترونیک کتاب یافتن معنا در نیمه دوم عمر را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کنید و سپس در کتابخوان فراکتاب آن را مورد مطالعه قرار دهید.

    خلاصه کتاب یافتن معنا در نیمه دوم عمر

    این کتاب، کتابی است که به قدرت های مخاطب حتی بیش از آن حدی که خودش برایش احترام قائل است احترام می گذارد. این اثر معتقد است که اگر مخاطب می خواهد راه خود را در زندگی پیدا کند لازم است بیش از آنچه در خیال می گنجد مسئولیت پذیر باشد. یافتن معنا در نیمه دوم عمر تلاشی برای بررسی طرح و برنامه های در حال تغییر در نیمه دوم عمر است و از منظر روان شناسی ژرف نگر به زبان و گونه ای نوشته شده است تا برای همگان ملموس و مفهوم باشد هنگام نگارش، هدف نویسنده این بوده که مخاطب تصور کند رو در رو و پشت یک میز با هم گفت و گو می کنند همان قدر شفاف و محترمانه اما در عین حال قصد داشته مخاطب را به چالش بکشد تا پاسخ های خودش را به سؤالاتی که زندگی روبرویش قرار می دهد پیدا کند.

    کتاب پیش رو حاوی دست نوشته های «یک روح آرام، با وقار و با درک بسیار بالاست» که هرگز در حوزه ی تشریح و تحلیل «فردی» به مسئله های «خشک علمی» نمی پردازد.
    کتاب یافتن معنا در نیمه دوم عمر در یازده فصل با عناوینی نظیر « اشباح گرانبها - چگونه سر از این نقطه در آوردیم؟، تبدیل شدن به کسی که گمان می کنیم هستیم، برخورد خویشتن های خویش، موانع بر سر راه تحول و دگرگونی، نیروهای پویا در روابط صمیمی، خانواده در نیمه ی دوم عمر، شغل و حرفه در برابر کار مورد علاقه، بازگرداندن معنویات بالنده در عصر، ملاقات با مرداب، التیام روح» و غیره به نگارش درآمده است.

    فهرست کتاب

    این کتاب از یازده فصل با عناوین ذیل تشکیل شده است.

    مقدمه
    جنگل تاریک
    اشباح گران بها - چگونه سر از این نقطه در آوردیم؟
    تبدیل شدن به کسی که گمان می کنیم هستیم
    برخورد خویشتن های خویش 
    موانع بر سر راهِ تحول و دگرگونی
    نیروهای پویا در روابط صمیمی
    خانواده در نیمۀ دوم عمر
    شغل و حرفه در برابر کار مورد علاقه
    اسطورۀ جدید برآمده از . . .
    بازگرداندن معنویات بالنده در عصر
    ملاقات با مُرداب
    التیام روح

    برشی از متن کتاب

    زندگی ما همیشه به مویی بند است. پیش از رسیدن به خودآگاهی، این مو، بند نافی بوده است که ما را به مادرمان - به منبعمان - متصل می کرده است. در زمان و مکان شناور بودیم، پیش از آن که هر نوع خودآگاهی برایمان به وجود بیاید، چون نیازهای پایه ای ما برآورده می شد و خانه برایمان جایی امن بود. سپس بی رحمانه به درون این جهان پرتاب شدیم - از همان موقع هیچ چیز کاملاً امن و راحت نبوده است. مردم روایات قوم و قبیله ای خودشان را از این اتفاق داشته اند و تقریبا همگی هم عقیده اند که چنین پیش آمدی یک نوع فقدان و یک جور سقوط از «جایگاهی والا» است. در سنت یهودی - مسیحیت و داستان باغ عدن، چنین گفته می شود: دو درخت هستند، از یکی می خوریم و دیگری ممنوع است. اگر به دست به درخت زندگی ببریم، باید تا به ابد در دنیای غرایز به سر ببریم - کامل و متصل خواهیم بود و در اعماق توازن با محیط پیرامون زندگی می کنیم و خبری هم از خودآگاهی نیست. اگر دست به درخت دانش ببریم، پای موهبت خودآگاهی به میان می آید.

    پدیده ی خودآگاهی هم دردآور است و هم هدیه ای بزرگ و این دو قطب مخالف همیشه در کنار هم باقی می مانند. زمانی که نوزاد از رحم مادر جدا می شود - خودآگاهی نیز که همیشه بر اساس جدا شدن و تضاد است، متولد می شود. میلاد زندگی همیشه معادل میلاد پریشان حالی و روان رنجوری است، زیرا از آن لحظه به بعد، ما در خدمت دو برنامه ی زندگی قرار می گیریم که با هم جفت هستند و ابعاد زیست شناختی و معنوی ما نیز در مسیر رشد و توسعه قرار می گیرند، پیش می روند و همواره در درون ما میلی کهن برای بازگشت به گذشته - بازگشت به همان دوران خواب کیهانی و غریزی گذشته - نهفته است. این دو نیرو همیشه درون ما جریان دارند، چه خودآگاهانه متوجه حضورشان بشویم و چه نشویم (اگر شما پدر یا مادر یک نوجوان هستید، چنین نمایش رنج آوری را هر روز صبح شاهد هستید. اگر کمی هوش و حواستان را جمع کنید، درون خودتان نیز این جریان را می بینید).
    به هر روی وجود ما به جدایی های مکرر و راهی شدن های رشد دهنده وابسته است. از مکان امن و کهن زندگی، دور و دورتر می شویم و هیچ راه گریزی هم نیست. ما در رقص ظریف زندگی به این طرف و آن طرف کشانده می شویم و هر بار خاطرات گذشته ما را درگیر خود می کند و دچار نوستالژی می شویم، واژه ای که ریشه ی یونانی آن به معنای «درد دوری از خانه» است. باید به یاد داشته باشیم که هر روز، درون ما، میان برنامه های پیش رفتن و عقب رفتن، کشمکش و درگیری وجود دارد. هرگاه میل به «بازگشت به خانه» پیشی می گیرد، تصمیم می گیریم هیچ تصمیمی نگیریم و آرام روی زین اسب خود بنشینیم و در میانه ی آنچه آشنا و راحت است، شناور بمانیم، حتی وقتی که ما را به سخره بگیرد و روحمان را زیر سؤال ببرد. هر روز صبح، موجودات موهوم ترس و رخوت پایین تختمان می نشینند و به ما پوزخند می زنند.. . 

    نویسنده کتاب یافتن معنا در نیمه دوم عمر

    دکتر جیمز هالیس یک روانشناس یونگی است که در دفتر شخصی ‌اش کار درمان ‌گری می‌ کند. او مدرک کارشناسی‌ خود را از کالج منچستر و دکترایش را از دانشگاه درو دریافت کرده و به مدت 26 سال در دانشکده‌ ها و دانشگاه‌ های مختلف به تدریس علوم انسانی پرداخته است. جیمز در کل کشور ایالات متحده و در سراسر جهان سخنرانی کرده و هم اکنون با همسر و 4 فرزند بزرگسالش در هیوستون (تگزاس) زندگی می ‌کند.

    کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر

    نسخه صوتی کتاب یافتن معنا در نیمه دوم عمر با گویندگی امین تارخ را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس به آن در کتابخوان فراکتاب گوش فرا دهید.

    دانلود کتاب یافتن معنا در نیمه دوم عمر 

    مشخصات کتاب یافتن معنا در نیمه دوم عمر در جدول زیر آورده شده است:

    مشخصات
    ناشر: بنیاد فرهنگ زندگی
    نویسنده: جیمز هالیس
    مترجم: سید مرتضی نظری
    تعداد صفحه: 380
    موضوع: روان شناسی
    قالب: الکترونیک و صوتی