0.0از 0

تخیل فعال

عمیق ترین کشف پرفسور کارل گوستاویونگ

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    کتاب تخیل فعال با عنوان فرعی عمیق ترین کشف پرفسور کارل گوستاویونگ به نویسندگی رابرت الکس جانسون و ترجمه نیلوفر نواری می باشد که توسط بنیاد فرهنگ زندگی روانه بازار کتاب شده است.

    معرفی کتاب تخیل فعال

    تخیل فعال راهی معتبر که بزرگان دنیا و سایر مردم مسائل خود را از آن طریق حل کرده اند. هدف کتاب تخیل فعال، فراهم آوردن یک روش عملی و گام به گام است تا بتوانید تخیل فعال را انجام دهید. شما یک روش چهار مرحله ای برای کار روی تخیل فعال خواهید یافت.
    در حقیقت برای بیشتر افراد، کار سخت، شروع تخیل فعال است. اما تعداد کمی از افراد در معرض اسیر شدن در چنگال تصاویر هستند؛ به خصوص زمانی که بخش قدرتمند تخیل فعال را آغاز می کنند، به طوری که نمی توانند از دست آن خلاص شوند. ذهن آن ها در دنیای خیال گم می شود و نمی توانند راه بازگشت به زمان حال و دنیای عادی را پیدا کنند.
    بنابراین من به همه توصیه می کنم تخیل فعال را تنها زمانی آغاز کنند که یک روانکاو یا یک فرد عادی که با این هنر آشناست در دسترس شان باشد تا بتواند در صورت لزوم با آن ها صحبت کند و آن ها را به زمین بازگرداند. 
    گاهی وقتی فرد صبح زود تخیل فعال را انجام می دهد و بعد به سر کار می رود و کارهای روزانه اش را آغاز می کند، درمی یابد که تخیل بازگشته است، ذهن آگاهش را تسخیر نموده و تلاش می کند داستان و گفت وگو را از همان جایی که قطع شده، ادامه دهد. 

    خلاصه کتاب تخیل فعال

    در زندگی روزمره، همه ما از راه های متعددی می توانیم فعالیت های ناخودآگاه را در درون مان احساس کنیم. گاهی اوقات ناخودآگاه به موازات ذهن آگاه ما کار می کند. همه ما تجربه رانندگی و طی کردن مسیری را بدون بهره گیری از ذهن آگاه داشته ایم! ذهن آگاه ما کاملا در جای دیگری است و ذهن ناخودآگاه ما به راحتی کنترل کارها را در دست می گیرد. ناخودآگاه، ما را پشت چراغ قرمز متوقف می کند؛ موقع چراغ سبز دوباره به حرکت درمی آورد و قانون را رعایت می کند تا دوباره ذهن آگاه ما به اکنون و این جا بازگردد. هرچند این روش امن ترین روش رانندگی نیست، اما ناخودآگاه یک سیستم عالی، حساس و پشتیبانی سرخود برای ما فراهم می کند که همه ما وجود آن را بدیهی می دانیم. ایده ناخودآگاه از یک ملاحظه ساده در زندگی روزمره انسان سرچشمه می گیرد: اطلاعاتی در ذهن ما وجود دارد که بیشتر اوقات از آن ها آگاه نیستیم. ما گاهی اوقات از یک خاطره، یک پیوند لذت بخش، یک آرمان یا یک اعتقاد که به طور غیرمنتظره ای از یک مکان نامعلوم می آید، آگاه می شویم. ما احساس می کنیم این عناصر را جایی درون مان برای مدتی طولانی حمل کرده ایم؛ اما کجا؟ در بخش ناشناخته ای از روان مان که خارج از ذهن آگاه ماست. همه ما وقتی کلمه ناخودآگاه را می شنویم، دریافتی از معنی آن داریم. همه ما تجربه انجام کاری به صورت ناخودآگاه، وقتی ذهن مان «جای دیگری» است، داشته ایم و پس از آن از آنچه انجام داده ایم شگفت زده شده ایم. گاهی اوقات ناخودآگاه خیالاتی پر از تصاویر زنده تولید می کند که ذهن آگاه را به طور کامل تسخیر و توجه ما را برای مدت طولانی به خود جلب می کند. خیالاتی از ماجراها و داستان های مختلف که به ذهن آگاه هجوم می آورند و تلاش می کنند تا خود را بیان کنند. ناخودآگاه این کار را از طریق تخیل انجام می دهد.
    عناوین فصول کتاب تخیل فعال به شرح زیر است:
    تعریف و راهیابی به تخیل فعال، تخیل فعال؛ سفری افسانه ای، راهبرد چهار مرحله ای به تخیل فعال:     مرحله اول: دعوت، مرحله دوم: گفت وگو، مرحله سوم: ارزش ها و مرحله چهارم: مراسم ها، سطوح و آشنایی با ساختار روان از دیدگاه روان شناسی تحلیلی

    فهرست کتاب

    مقدمه ناشر
    تعریف و راهیابی به تخیل فعال
    تخیل فعال؛ سفری افسانه ای
    راهبرد چهار مرحله ای به تخیل فعال
        مرحله اول: دعوت
        مرحله دوم: گفت وگو
        مرحله سوم: ارزش ها
        مرحله چهارم: مراسم ها
    سطوح
    آشنایی با ساختار روان از دیدگاه روان شناسی تحلیلی

    برشی از متن کتاب تخیل فعال

    در صفحات آتی، ما هنر تخیل فعال را بررسی می کنیم و چهار مرحله برای کار کردن با آن را می آموزیم. پیش از شروع، اقدام احتیاطی مهمی وجود دارد که همگان باید آن را رعایت کنند: قبل از شروع تخیل فعال، اطمینان حاصل کنید درصورت غرق شدن در تخیل و ناتوانی در توقف آن، شخصی دردسترس تان وجود دارد که بتوانید پیش او بروید یا با او تماس بگیرید. در حقیقت برای بیشتر افراد، کار سخت، شروع تخیل فعال است. اما تعداد کمی از افراد در معرض اسیر شدن در چنگال تصاویر هستند؛ به خصوص زمانی که بخش قدرتمند تخیل فعال را آغاز می کنند، به طوری که نمی توانند از دست آن خلاص شوند. ذهن آن ها در دنیای خیال گم می شود و نمی توانند راه بازگشت به زمان حال و دنیای عادی را پیدا کنند. بنابراین من به همه توصیه می کنم تخیل فعال را تنها زمانی آغاز کنند که یک روان کاو یا یک فرد عادی که با این هنر آشناست دردسترس شان باشد تا بتواند در صورت لزوم با آن ها صحبت کند و آن ها را به زمین بازگرداند. گاهی وقتی فرد صبح زود تخیل فعال را انجام می دهد و بعد به سر کار می رود و کارهای روزانه اش را آغاز می کند، درمی یابد که تخیل بازگشته است، ذهن آگاهش را تسخیر نموده و تلاش می کند داستان و گفت وگو را از همان جایی که قطع شده، ادامه دهد.

    کتاب تخیل فعال pdf

    برای دانلود کتاب تخیل فعال بصورت الکترونیکی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و پس از دانلود، آن را در نرم افزار مطالعه بفرمایید.

    کتاب تخیل فعال pdf

    مشخصات کتاب تخیل فعال در جدول زیر آورده شده است:

    مشخصات
    ناشر: بنیاد فرهنگ زندگی
    نویسنده: رابرت الکس جانسون
    مترجم: نیلوفر نواری
    تعداد صفحه: 122
    موضوع: روان شناسی، علمی عمومی
    قالب: الکترونیک