0.0از 0

پدران غایب

نجات برای مردانی که رابطه ای بد با پدران خود داشتند و آن ها که می خواهند رابطه ای خوب با پسران داشته باشند

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    کتاب پدران غایب به قلم گای کورنو و ترجمه فرشید قهرمانی، پیرامون موضوع نجات برای مردانی که رابطه ای بد با پدران خود داشتند و آن ها که می خواهند رابطه ای خوب با پسران داشته باشند، به نگارش درآمده و توسط انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی به چاپ رسیده است.

    معرفی کتاب پدران غایب

    امروز مردان عمدتا بعد از سی و پنج سالگی جسارت پیدا می کنند بچه دار شوند، مسئولیت های بزرگتری در زندگی برعهده بگیرند و اصطلاحا بپذیرند که مرد شده اند. موضوع مردشدن ما به شدت به میزان حضور پدر در زندگی شخصی مان بستگی دارد. وقتی پدر در زندگی مان غایب است ما بیش از اندازه برای مردشدن و احساس مردانگی داشتن باید دست و پا بزنیم و دست آخر هم هیچگاه این حس را تجربه نخواهیم کرد. پدر غائب پدری است که حضور ندارد یا اگر حضور دارد ضعیف است و مقتدر نیست یا معتاد است و حضورش کمرنگ است یا پدری که رفتارش دیکتاتورمابانه است و دائم در حال سرزنش ماست. داشتن چنین پدری مردانگی ما را به تاخیر می اندازد. کتاب پدران غائب درباره نجات برای مردانی که رابطه ای بد با پدران خود داشتند و آن ها که می خواهند رابطه ای خوب با پسران‌شان داشته باشند.

    خلاصه کتاب پدران غایب

    پدران غایب واژه‌ای است که معنایی گسترده دارد. معنای این واژه شامل غیبت فیزیکی و روانی پدران است و غیبت روحی و احساسی آن ها را هم دربرمی‌گیرد. این واژه همچنین بر این نکته دلالت دارد که تجسم حضور پدرانی که از نظر فیزیکی غیبت ندارند به شکلی عمل می‌کند که غیرقابل قبول است.
    پدران سلطه‌طلب برای مثال به استعدادهای پسران‌شان حسادت می‌کنند و هرگونه تلاش آن ها را برای خلاقیت و تأیید خود، خاموش می‌کنند. بی‌ثباتی احساسی پدران الکلی باعث می‌شود پسران‌شان در حالتی دائمی از ناامنی باقی بمانند.
    روان تحلیلگران باید به تجسم‌های شما کند و کاو کنند و بدانند آیا شما پدری خیالی را برای خود خلق کرده‌اید، پدری نمادین دارید یا با پدر واقعی‌تان زندگی می‌کنید. تعداد زیاد موارد نمادین و خیالی که به پدر مربوط می‌شوند، همگی از توجه به این نکته مهم غفلت دارند که این موارد خیالی از واقعیت خالی‌اند.

    دانلود کتاب پدران غایب

    نسخه الکترونیک کتاب پدران غایب را می توانید از طریق اپلیکیشن فراکتاب دانلود کنید و پس از دانلود، آن را در خود نرم افزار مطالعه بفرمایید.

    برشی از متن کتاب

    در سخنرانی‌ها و تجربیات درمانی‌ام به عنوان روان تحلیلگر، متوجه شده‌ام که این درد میان من و افراد زیادی مشترک است. همه مردان کم و بیش در این سکوت موروثی که نسل پس از نسل آنها رسیده، زندگی کرده‌اند؛ سکوتی که نیاز پسران نوجوان برای دیده شدن و تایید شدن از طرف پدرانشان را نادیده می‌گیرد. گویی پدرانمان قربانیان قانون سکوتی هستند که اگر از این قانون سرپیچی کنند، به وحدت و یکپارچگی مردانه آسیب رسانده‌اند.
    پدران ما به جنگل یا کارشان پناه بردند. آنها مشغول تعمیر اتومبیل، خواندن روزنامه و تماشای برنامه‌های تلویزیون شدند و از واقعیت‌های موجود در دنیای مجازی پناه بردند. در گذشته و زمان حال مردم به نجواهای فریبنده وسایل ارتباط جمعی گوش داده‌اند که مانند پریان دریایی باعث فریب اولیس شدند. وابستگی مردان به وسایل ارتباط جمعی مانند اعتیاد به ماده مخدری است که آنها را از حرف زدن و وارد شدن به رابطه‌ها باز می‌دارد. استقلال غیر واقعی و کاذب مردان در حقیقت چیزی به جز نوع ظریفی از خودشیفتگی نیست.
    در واقع نمی‌توانیم تمام تقصیر را به گردن پدرانمان بیندازیم، چرا که آنها هم خود قربانی تاریخ هستند. در حقیقت ما امروزه از فرصت‌های بومی که به فرزندان پسر اجازه می‌داد به پدرانشان دسترسی داشته باشند، دور مانده‌ایم. مردان امروزی برای نشان دادن پتانسیل‌های مردانه به پدرانشان فرصت‌های زیادی ندادند. از شروع عصر صنعت، ارتباط میان پدران و پسران کم و کمتر شده است. به نظر می‌رسد پسران امروزی دیگر نیاز زیادی به حضور پدرانشان ندارند و پدران امروزی شخصیت‌های بیچاره‌اند که در دام سرنوشت، بی‌حاصل دست و پا می‌زنند. پدران احساس می‌کنند در خلایی گرفتار شده‌اند و این مسئله هرچه بیشتر به بحران هویت مردانه کمک می‌کند.

    کتاب صوتی پدران غایب

    نسخه صوتی کتاب پدران غایب با گویندگی بابک پاییزان را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس به آن در کتابخوان فراکتاب گوش فرا دهید.

    دانلود کتاب پدران غایب

    مشخصات کتاب پدران غایب در جدول زیر آورده شده است:

    مشخصات
    ناشر: بنیاد فرهنگ زندگی
    نویسنده: گای کورنو
    مترجم: فرشید قهرمانی
    تعداد صفحه: 174
    موضوع: روان شناسی
    قالب: الکترونیک و صوتی