0.0از 0

کتاب عاشقی یعنی جدایی

تکامل فردی از طریق روابط عاطفی

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    کتاب عاشقی یعنی جدایی، با قلم گای کارنو و ترجمه ناهید سپهر پور پیرامون موضوع تکامل فردی از طریق روابط عاطفی می باشد که توسط انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی روانه بازار کتاب شده است. کتاب عاشقی یعنی جدایی که شامل درس‌هایی در زمینه‌ی عشق است، مسیر دستیابی به چیزی را که با تمام وجود علاقه‌مند به آن هستید را به شما معرفی کرده است.

    معرفی کتاب عاشقی یعنی جدایی

    در طول زمان‌های بسیار، انسان‌ها تحت فشار جامعه و مذهب ازدواج کرده‌اند اما در دنیای امروز این فشارها تا اندازه‌ای کمتر شده و جامعه به سمت و سوی برابری جنسیتی گام برداشته است. این دو عامل با اینکه حاصل رشد فکری جامعه است ولی از طرف دیگر نیز باعث سرخوردگی در عشاق، و علاوه بر آن منجر به بالا رفتن آمار طلاق شده است.
    کتاب عاشقی یعنی جدایی، اثر گای کارنو با ترجمه ناهید سپهرپور؛ نکات و اصولی را به مخاطبان ارائه می‌دهد که بتوانند با استفاده از آن‌ها به پختگی فردی در ارتباطات اخلاقی، مهرورزی و زناشویی خود دست یابند. این کتاب مشکلات زناشویی را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و  نشان می‌دهد که تمام این‌ها ریشه در دوران کودکی افراد دارد.
    این کتاب که شامل درس‌هایی در زمینه‌ی عشق است، مسیر دستیابی به چیزی را که با تمام وجود علاقه‌مند به آن هستید را به شما معرفی کرده و آن را مرکز توجه شما قرار می‌دهد. نویسنده شما را ترغیب می‌کند تا شکل جدیدی از احساس مسئولیت و آزادی را تجربه کنید.

    دانلود کتاب عاشقی یعنی جدایی 

    کتاب عاشقی یعنی جدایی pdf و یا به عبارت نسخه الکترونیک آن را می توانید از طریق اپلیکیشن فراکتاب دانلود کنید و پس از دانلود، آن را در خود نرم افزار مطالعه بفرمایید.

    خلاصه کتاب عاشقی یعنی جدایی

    عشق نه یک رابطه بلکه یک حالت است.
    ما از مواد خام درست شده ایم، موادی فاقد غنای لازم برای وجد و سرور زندگی. تجربه تلاش‌های ما در کودکی یا به عنوان قسمتی از یک زوج می‌تواند به پاکسازی ما کمک کند. تجربه‌هایی که انبساط خاطر و قدرت رسیدن به تعالی را به ما می‌دهند.
    این تجربه‌ها گوهر عشق را در درون مان آشکار می‌سازد و ما را وادار می‌کند تا پوسته‌ها و تعاریف محدود خود را یک به یک رها کنیم.
    برای کیمیاگرانی که به دنبال تبدیل سور به خام به طلا بودند، نخستین مرحله از این تخلیص، مرحله سیاهی نام داشت.
    فساد، خاکستر شدن و تجزیه کردن، عملیات عمده این مرحله تشکیل می‌داد که تشبیهاتی از کلیت زندگی ما بودند.
    چیزی بو می‌دهد، وقتی شروع به سخن می‌کند، وقتی انسجام خود را از دست می‌دهد، سیاهی در حال انجام عمل تصفیه است.
    خطر در اینجاست که احساسات ممکن است خیلی قدرتمند شود و انفجار را تسریع نماید. در چنین لحظاتی است که مادران و پسران به یکدیگر لطمه می‌زنند و پدران دختران را خرد می‌کنند و زوج‌ها از هم جدا می‌شوند. از طرفی، وقتی آتش خیلی ضعیف باشد، هیچ دگرگونی صورت نمی‌گیرد. بنابراین افراد در آرامشی از جنس بی‌تفاوتی در کنار هم می‌مانند، بی آنکه ارتباطی بین آنها شکل بگیرد. بنابراین تمام هنر این کار در فراهم آوردن آتشی مناسب است. 
    شبیه همین فرایند در یک بحران رخ می‌دهد. ما نباید خیلی نگران پخته شدن روابطمان در اجاق دگرگونی باشیم؛ زیرا این فرایندی ضروری است. ما نمی‌توانیم خود را از بحران مجزا نماییم. در همین فرایند است که به ارزش‌های نوینی دست پیدا می‌کنیم. فرایندی که می‌توان خلوص طبیعی نامید.

    فهرست کتاب

    ۱: عشق در جنگ
    ۲: مرد به دنیا بیاییم یا زن
    ۳: پدران و دختران: عشق در سکوت
    ۴: التیام بخشیدن به زخم پدر
    ۵: مادر و پسر: زوج غیرممکن
    ۶: بهای زنای عاطفی
    ۷: داستان غم انگیز پسر خوب
    ۸: تأملی بر نقش مادر
    ۹: عشق و مرارت
    ۱۰: عشق در شادی
    ۱۱: عشق ورزی به خود
    نتیجه
    سخن آخر

    برشی از متن کتاب عاشقی یعنی جدایی

    زن

    او هم اکنون از سر کار برگشته و روی نیمکت لم داده است، خسته‌ اما خوشنود است. پس از این که کفش‌هایش را در می‌آورد، خمیازه می‌کشد و کمی عضلاتش را کش و قوس می‌دهد. امروز عصر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و حتی وقتی تو برای آوردن چای به آشپزخانه می‌روی همچنان به صحبت ادامه می‌دهد. او پیراهنی به تن دارد که تو خیلی دوستش داری. در حقیقت خودت آن را برایش انتخاب کرده‌ای چون به او حال و هوای شیطنت آمیزی می‌دهد. او زندگی رو خیلی جدی می‌گیرد! تو این اوقات را دوست داری، همین زمانی که او در آرامش است و صحبت می‌کند. البته خسته بودن به این آرامش کمک می‌کند. تو موضوع جالب به خصوصی پیدا نمی‌کنی، اما حداقل او دارد با تو حرف می‌زند؛ دارد با تو ارتباط برقرار می‌کند.
    وقتی حرف می‌زند، تو به سمت کاناپه خم می‌شوی، حالتی هوس آلود به تو دست داده است. احساس می‌کنی هم اکنون می‌خواهی او را ببوسی، فقط برای اینکه این لحظه را جشن بگیری. برای یک بار هم که شده به جای او برای بازی پیش قدم خواهی شد _ مسئولیتی که او با ناراحتی از آن شکایت می‌کند.
    از گوشه چشم به تو نگاه می‌کند. لبخند می‌زند و فنجان‌های چای را برمی‌دارد و روی میز می‌گذارد. با لذتی مشهور به نخستین بوسه ات پاسخ می‌دهد. اما هرچه بیشتر اصرار می‌کنی، بدتر می‌شود. آشکارا احساس می‌کنی که او معذب است. احساس می‌کنی بدنش منقبض می‌شود، مثل اینکه تمایلی به ادامه کار ندارد. هنوز لبخند بر لب دارد، اما چهرش یخ زده است. دیگر صحبت نمی‌کند و فنجان چایش را در دست می‌گیرد.

    قیمت کتاب عاشقی یعنی جدایی

    برای اطلاع از قیمت کتاب عاشقی یعنی جدایی، به نرم افزار فراکتاب مراجعه کنید. گای کارنو، نویسنده کتاب عاشقی یعنی جدایی گی کورنو متولد ۱۳ ژانویه ۱۹۵۱-درگذشت ۵ ژانویه ۲۰۱۷ روان‌کاو و نویسنده اهل کانادا‌ بود.

    دانلود کتاب عاشقی یعنی جدایی 

    مشخصات کتاب عاشقی یعنی جدایی در جدول زیر آورده شده است:

    مشخصات
    ناشر: بنیاد فرهنگ زندگی
    نویسنده: گای کارنو
    مترجم: ناهید سپهر پور
    تعداد صفحه: 334
    موضوع: اخلاق و روابط اجتماعی،  توسعه شخصی
    قالب: الکترونیک