0.0از 0

انقلاب چهل ساله

دستاوردها و فرصت ها

کتاب
دسته بندی
رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    کتاب انقلاب چهل ساله، دستاوردها و فرصت ها، به نویسندگی حمید خوش آیند می باشد که توسط انتشارات خط مقدم روانه بازار شده است.

    معرفی کتاب انقلاب چهل ساله 

    انقلاب اسلامی ایران، یکی از تحولات و پدیده‌های بزرگ و تعیین کننده‌ای است که وقوع آن در سال ۱۳۵۷ به رهبری امام خمینی قدس سره و با حرکت یکپارچه و متحد مردم، آثار، نتایج و دستاوردهای بسیار مهمی را در سه سطح داخلی، منطقه و جهان اسلام و جهانی بر جای گذاشت.

    کتاب انقلاب اسلامی ایران، از نظر کمیت و کیفیت اثری همه جانبه نگر است که با تمرکز بر تبیین دستاوردهای مهم و راهبردی انقلاب اسلامی در ابعاد سیاسی و بین‌المللی، دینی و فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، علمی و فناوری، همچنین دستاوردهای دفاعی نظامی، کوشیده است تصویری واقعی، عینی و روشن از فرصت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی ارائه کند‌.

    خلاصه کتاب انقلاب چهل ساله 

    نظام جمهوری اسلامی ایران، در حال گذشت ۴۰ سالگی خود است و همچنان با اقتدار و اصرار بر اهداف، آرمان‌ها و ارزش‌های به حق و اولیه خود پیش می‌رود. برای اینکه بتوانیم روند موجود در ۴۰ سال گذشته را به درستی ارزیابی کنیم، باید ویژگی‌های جدید بعد از انقلاب را مروری کوتاه کنیم. وقتی انقلاب به اسلامی پیروز شد، دشمنان با هر اتفاقی که در بیرون و درون انقلاب می‌افتاد، می‌گفتند انقلاب، ۶ ماه دیگر، یک سال دیگر یا دو سال دیگر سقوط می‌کند! دومین تهدید بزرگ، جنگ تحمیلی و ناجوانمردانه ی رژیم بعث عراق با همکاری نظام سلطه و رژیم‌های مرتجع منطقه بر خلاف تمام مقررات بین المللی به ایران اسلامی بود‌. سومین مواجهه ی بزرگ انقلاب اسلامی که از همان روزهای اول نیز پیش‌بینی می‌شد، اتحاد استعمار مدرن، نظام‌های استکباری و رژیم‌های وابسته برای سرکوب و ناکام گذاشتن شعار استقلال خواهی و پیشرفت ملت ایران بود‌.

    اکنون با توجه به وقایع و اوضاع جاری می‌توان کارنامه انقلاب اسلامی را از بعد داخلی و خارجی و با نگاه به وظایف عملکرد مردم و مسئولان ارزیابی کلی کرد؛

    در نگاهی کلی به حوزه ی داخلی با توجه به اوضاعی که به دان ها اشاره شد، می‌توان گفت که جمعیت کشور، تقریباً سه برابر اول انقلاب شده است.

    بنابراین، چنانچه بخواهیم تنها امکانات و زیرساخت‌های موجود را که پاسخگوی جمعیت امروز جامعه از محاسبه ساده کنیم، به رشد بیش از سه برابری در همه زمینه‌ها می‌رسیم‌. البته رشد و توسعه در بعضی از زمینه‌ها، قیاس ناپذیر است و این در حالی است که سطح زندگی و میزان امکانات و رفاه عمومی، با سال‌های اول انقلاب یا قبل از انقلاب به هیچ وجهی قابل مقایسه نیست.

    خرید کتاب انقلاب چهل ساله

    برای خرید کتاب انقلاب چهل ساله، به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و پس از دریافت کتاب از مطالعه آن لذت ببرید. این کتاب به صورت چاپی و الکترونیکی موجود می باشد.

    برشی از کتاب انقلاب چهل ساله

    نظام سیاسی ایران در دوران قبل انقلاب اسلامی، نظام سلطنتی و پادشاهی موروثی بود و مردم ایران هیچ نقشی در به قدرت رسیدن شاه نداشتند. نظام سلطنتی شاهی، با هر نوع خصوصیت و ویژگی ای، از اختیارات کامل برخوردار بود و فرمان شاه دستور خدا تلقی می‌شد. آخرین رژیم سلطنتی در ایران، رژیم منحوس پهلوی بود. رضا شاه، دیکتاتوری مستبد، خشن، بی‌رحم و بیگانه پرست بود. محمدرضا پهلوی نیز با نظر آمریکا و انگلیس به قدرت رسید و بسیاری از خصلت‌های پدر در آن وجود داشت. تحقیر مردم ایران از یک طرف و بها دادن به خارجی‌ها از طرف دیگر، از خصوصیات محمدرضا پهلوی بود.

    شاه ایران بر اساس همین نوع نگرش به مردم، در سال ۱۳۵۳ در یک کنفرانس مطبوعاتی می‌گوید: «این مردم قادر به انجام هیچ چیز نیستند مثل گوسفندان می‌مانند...»

    pdf کتاب صعود چهل ساله رایگان

    کتاب صعود چهل ساله به قلم سیدمحمدحسین راجی، سیدمحمدرضا خاتمی(نویسندگان کتاب)، جهت آشنایی بیشتر با دستاوردهای غرور آفرین ملت مسلمان ایران(مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی بر اساس آمارهای بین المللی)، که ثمره تلاش نزدیک به ۷۰ نفر از نخبگان حوزوی و دانشگاهی و مطالعه بیش از ۱۷ هزار ساعت است، از سوی انتشارات آستان قدس رضوی منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

    نسخه بروز شده این کتاب با اطلاعات بیشتر در نسخه چاپی کتاب با تخفیف ویژه در اپلیکیشن فراکتاب، در اختیار شماست. این کتاب به عنوان منبع آزمون استخدامی آموزش و پرورش در بخش تاریخ و فرهنگ تمدن انتخاب شده است. دانلود رایگان کتاب تاریخ و فرهنگ تمدن در فراکتاب در دسترس شماست.

    دانلود کتاب انقلاب چهل ساله

    برای دانلود کتاب انقلاب چهل ساله، به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید. 

    دانلود کتاب انقلاب چهل سالهمشخصات کتاب انقلاب چهل ساله در جدول زیر آورده شده است:

    مشخصات
    ناشر: خط مقدم
    نویسنده: حمید خوش آیند
    تعداد صفحه: 648
    موضوع: دستاوردها و فرصت های انقلاب اسلامی ایران
    قالب: الکترونیک و چاپی