0.0از 0

قدرت تفکر منفی

استفاده از بدبینی دفاعی برای مدیریت اضطراب و به اوج رساندن عملکرد

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    معرفی کتاب قدرت تفکر منفی

    کتاب قدرت تفکر منفی با عنوان کامل قدرت تفکر منفی: استفاده از بدبینی دفاعی برای مدیریت اضطراب و به اوج رساندن عملکرد توسط دکتر جولی کی. نورم پروفسور روانشناسی در کالج ولزلی آمریکا نوشته شده و در بهار ۱۴۰۱ توسط انتشارات اندیشه آگاه ترجمه و منتشر شده است. دکتر جولی کی. نورم در این کتاب به بررسی ابعاد مثبت تفکر منفی می‌پردازد و برخی از جنبه‌های مثبت آن را بیان می‌کند.

    دکتر جولی کی. نورم پروفسور روانشناسی در کالج ولزلی در ماساچوست آمریکا است. دکتر نورم در سال ۱۹۹۲ به کالج ولزلی پیوست و قبل از آمدن به کالج ولزلی، استاد دانشگاه نورث ایسترن بود. او در زمینه‌‎هایی مانند روانشناسی شخصیت، خوش بینی و بدبینی پژوهش و تدریس می‌کند.

    او در کتاب قدرت تفکر منفی اظهار می‌دارد که بدبینیِ دفاعی، راهبردی است که می‌تواند در مهار اضطراب به افراد مضطرب کمک کند، طوری‌که به‌جای این‌که اضطراب علیه آن‌ها باشد، به نفعشان عمل کند. افرادی که بدبینی دفاعی دارند، همیشه انتظار بدترین شرایط را دارند و زمان و انرژی زیادی را صرف تمرین ذهنیِ با جزئیات واضح و دلهره‌آور می‌کنند که دقیقاً چگونه ممکن است همه‌چیز آن‌طور که باید پیش نرود. برای مثال، قبل از یک سخنرانی، نگران این هستند که فایل پاورپوینت و میکروفون خراب شود و بدتر از همه، به حضار خیره شوند و هیچ‌چیزی برای گفتن نداشته باشند؛ یا قبل از یک مهمانی تصور می‌کنند که همسایه‌های جدید با قدیمی‌ها درگیر می‌شوند و یا همه مهمان‌ها دچار مسمومیت غذایی می‌شوند. پرداختن به قدرت تفکر منفی باعث می‌شود تا به سمت بررسی برخی مفروضاتی که راجع به مثبت‌اندیشی داریم برویم و حتی از نکات منفی خوش‌بینی که ممکن است آن‌ها را دست کم بگیریم یا متوجه‌شان نشویم، آگاه گردیم.

    گزیده کتاب قدرت تفکر منفی

    فرد دارای خوش بینی راهبردی
    بیل شریک یک شرکت معماری موفق و مردی خوش‌بین و شاد است. او هم در محل کار و هم در میان دوستانش محبوبیت زیادی دارد، افراد از او انرژی مثبت می‌گیرند و به اعتمادبه‌نفس و شوخ طبعی‌اش واکنش خوبی نشان می‌دهند. به ندرت اتفاق می‌افتد که بیل قبل از توافق بر سر یک کار، دچار تردید شود و همواره افرادی که با ایده‌های جدید به او نزدیک می‌شوند، را تشویق می‌کند. درعین حال، حوصله افراد نق‌نقو و دائماً مخالف را ندارد. وقتی همسرش می‌پرسد که آیا واقعاً می‌توانند این همه کار را قبل از رسیدن به فرودگاه انجام دهند، او چشمانش را به نشانه اعتراض می‌چرخاند.

    وقتی شریکش دنیل، حین معرفی محصول و نمونه کار به مشتری، از برخی مشکلات احتمالی آن محصولات صحبت می‌کند، سعی می‌کند ابتدا با عصبانیت تصنعی و در صورت تداوم رفتار دنیل، با عصبانیت واقعی واکنش نشان دهد. بیل سعی می‌کند قبل از اینکه دنیل شروع به معرفی محصولات به مشتری‌ها بکند، خود را سرگرم پاسخ دادن به ایمیل‌ها یا مرور بروشورهای مسافرتی نماید تا بتواند بر اعصابش مسلط باشد!..