0.0از 0

کتاب اتاق

کتاب
دسته بندی
اما دون اهو
نویسنده
رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    کتاب اتاق اثر اما دون اهو نویسنده کانادایی-ایرلندی و با ترجمه خوب حکیمه مردانی در دسته رمان قرار می گیرد. انتشارت این کتاب نیز امیر کبیر است.

    معرفی کتاب اتاق

    داستان کتاب اتاق از جریانی واقعی که برای الیزابت فریتزل اتفاق افتاده است سرچشمه می گیرد. این کتاب احساساتتان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. فیلمی هم از روی کتاب در سال ۲۰۱۵ ساخته شد.

    خلاصه کتاب اتاق

    کتاب اتاق در سال ۲۰۱۰ با دو شخصیت ماما و جک نوشته شده است که باهم نسبت مادر پسری دارند. آن ها سال ها در اتاقی حبس شده اند. او داستان را از زبان پسربچه ۵ ساله بازگو می کند تا تلخی آن قابل مشاهده باشد.
    جک پسر بچه ۵ ساله تمام تجربیاتش در اتاقی است که با مادرش در آن زندگی می کند. ماما زن جوانی که در تلاش است تا فرزندش را از اتاقی که در آن حبس شده اند فراری دهد و موفق هم می شود. جک که تجربه مستقیمی از دنیای بیرون ندارد وقتی وارد آن می شود با مشکلاتی روبه رو می شود. 
    فصول این کتاب شامل هدایا، برملاشدن دروغ ها، مردن، و بعد و زندگی کردن می شود.

    برشی از متن کتاب

    با آسانسور می‌رویم پائین، فقط با فشار دادن یک دکمه که من این کار را انجام می‌دهم. به یک اداره‌ی دولتی می‌رویم تا مادربزرگ کارت امنیت اجتماعی تازه خود را بگیرد، چون قبلی را گم کرده است، آنجا سال‌ها و سال‌ها منتظر می‌مانیم. بعد مادربزرگ مرا به یک کافی شاپ می‌برد که آنجا لوبیا سبز ندارد، یک شیرینی به بزرگی صورتم انتخاب می‌کنم. یک بچه دارد ممه می‌خورد، تا حالا ندیده بودم، بهش اشاره می‌کنم و می‌گویم: «من سمت چپی رو دوست دارم، تو چطور؟» اما بچه به حرف‌هایم گوش نمی‌دهد.

    نقد کتاب اتاق

    یکی از موضوعات اصلی «اتاق» تأثیر روانی ضربه است. اسارت جوی و جک در اتاق کوچک تأثیر عمیقی بر هر دوی آن ها می گذارد و این رمان چگونگی کنار آمدن آن ها با آسیب و تأثیرات طولانی مدت آن بر سلامت روانی آن ها را بررسی می کند. دونوهو همچنین موضوع مادری و پیوند بین مادر و فرزند را بررسی می کند. عشق جوی به جک نیروی محرکه ای است که او را ادامه می دهد و عزم شدید او برای محافظت از او چیزی است که در نهایت منجر به فرار آن ها می شود. علاوه بر این، این کتاب به بررسی موضوع انعطاف‌پذیری و قدرت روح انسان برای غلبه بر ناملایمات می‌پردازد. جوی و جک علیرغم شرایط غیرقابل تصوری که با آن مواجه می شوند، راه هایی برای کنار آمدن و در نهایت زنده ماندن پیدا می کنند.

    بهترین ترجمه کتاب اتاق

    رمان اتاق مانند دیگر کتاب های انگلیسی بارها ترجمه شده است که از آن میان ترجمه حکیمه مردانی از نشر امیرکبیر شاید بهترین ترجمه است.
    ترجمه محمد جوادی و نشر افراز نیز یکی دیگر از ترجمه های آن است.

    خرید کتاب اتاق

    خرید نسخه چاپی کتاب اتاق در فراکتاب فراهم است. نسخه الکترونیکی آن نیز با ترجمه محمد جوادی نیز در فراکتاب موجود است علاقه مندان برای خرید این نسخه و خواندن آن در خود نرم افزار می توانند به فراکتاب مراجعه کنند.

    خرید کتاب اتاق

    مشخصات کتاب اتاق در جدول زیر آورده شده است:

    مشخصات
    ناشر: امیرکبیر
    نویسنده: اما دون اهو
    مترجم: حکیمه مردانی
    تعداد صفحه: 389
    موضوع: رمان خارجی، داستان خارجی
    قالب: چاپی