4.5از 5

کتاب پاستیل‌های بنفش پرتقال

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    کتاب پاستیل های بنفش پرتقال نوشته کاترین اپلگیت است که با ترجمه آناهیتا حضرتی کیاوندانی نوشته شده است. موضوع کتاب پاستیل های بنفش را روابط خانوادگی و مشکلات پیش روی خانواده تشکیل می دهند و قهرمان این رمان نیط نوجوانی 10 ساله می باشد.

    معرفی کتاب پاستیل های بنفش پرتقال

    نوجوانی مرحله ای بسیار حساس در زندگی هر فردی به حساب می آید. جایی که سخصیت و هویت استحکام پیدا می کند و برای این استحکام می جنگد. به همین منظور کتاب هایی که در این دوره مطالعه می شود می توانند تأثیر زیادی روی طرز تفکر و آینده ی نوجوان داشته باشد و می توان گفت گاهی اوقات، حتی رویاها از دل همین کتاب ها بیرون می آیند. رویاهایی چون نویسنده شدن، فیلمساز شدن و ...

    ژانر کتاب پاستیل های بنفش رمان خانوادگی است که در قالب داستانی فانتزی و جذاب به ستایش عشق، دوستی و خانواده می پردازد. این کتاب روایتگر دوران نوجوان ده ساله ای می باشد که در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات خانوادگی خود است.
    خواندن کتاب پاستیل های بنفش و زندگی با شخصیت های آن، در دوره نوجوانی می تواند به کسب تجربه منجر شود و از این تجربه ها در زندگی استفاده کرد.

    خلاصه کتاب پاستیل های بنفش پرتقال

    جکسون شخصیت اول رمان پاستیل های بنفش، نوجوان ده ساله ای است که برای پشت سر گذاشتن بحران خانوادگی خود از دوست خیالی ای به نام کرنشا کمک می گیرد. کرنشا، یک گربه سخنگو با قد هفت فوت است، که اولین بار چندین سال پیش یعنی در هفت سالگی زمانی که پسر و خانواده اش هنوز خانه ای داشتند و بیرون از مینی ون اجارهای زندگی می کردند، وارد زندگی اش شد. 
    زمانی که پدر جکسون مبتلا به بیماری ام اس می شود، کار خود را نیز از دست می دهد، به همین دلیل خانواده ی جکسون با دوران سختی مواجه می شوند به طوری که بسیاری از روزها چیزی برای خوردن وجود ندارد. جکسون به همراه خواهر کوچکش بازی اختراع می کند تا کمتر احساس گرسنگی کنند؛ وضع به این جا ختم نمی شود و پس از مدتی اوضاع بدتر می شود. پدر و مادر جکسون دیگر قادر به پرداخت اجاره خانه نیستند و باید از خانه به یک مینی ون برای زندگی مهاجرت کنند.
    یکی از مشکلات جکسون این است که پدر و مادرش واقعت را به او نمی گویند و با خوش بینی و شوخ طبعی تلاش می کنند بچه ها را وارد مشکلات خودشان نکنند؛ اما جکسون که قبلا هم مدتی را در ون زندگی کرده بود، از این شرایط و همین طور از دست پدر و مادرش بسیار عصبانی است. به همین دلیل نامه ای برای خانواده می نویسد و از تصمیم فرار خود می گوید؛ اما قبل از این که بتواند فرار کند، پدر و مادرش نامه ی او را ییدا و با او صحبت می کنند. جکسون با صحبت های آن ها آرام می گیرد و ازپدر و مادر هم قول می گیرد که دیگر هرگز واقعیت را از او پنهان نکنند. پدر و مادر هم به عنوان نخستین واقعیت به او می گویند که زندگی بالا و پایین زیاد دارد و ولی هرگز نباید امید را از دست داد.
    کتاب پاستیل های بنفش دارای سه بخش با عناوین زیر می باشد:
    بخش اول: «در همیشه باز می شود»
    بخش دوم: «سیب زمینی آب پز له شده به اندازه ی همه هست.»
    بخش سوم: «دنیا جوری ساخته شده است که بتوانیم چیزی برای تکیه دادن پیدا کنیم.»

    کتاب‌های پرتقال

    انتشارات کتاب پرتقال، زیر مجموعه نشر خیلی سبز است. این مجموعه در زمینه چاپ و نشر کتاب و رمان نوجوانان مشغول به فعالیت است.
    آن‌ها خودشان و هدفشان را در سایت رسمی انتشارات پرتقال اینطور معرفی می‌کنند:
    «ما انتشارات پرتقال هستیم، بچه‌ی انتشارات خیلی‌سبز!
    یه خواهشی داشتیم ... لطفا بزرگ نشید!
    ما هم یه روز مثل شما و هم سن و سال شما بودیم؛ خوشحال بودیم و بی‌دلیل می‌خندیدیم!
    تا اینکه یکی صدامون کرد... چپ چپ به بستنی توی دستمون و توپی که تو دست دیگه‌مون بود نگاه کرد،
    مستقیم توی چشم‌هامون زل زد و گفت: «بهتره زودتر بزرگ بشید؛ بزرگ شدن و بزرگ بودن خیلی خوبه...»
    می‌دونید؛ ما هم تند و تند بزرگ شدیم.
    اما حالا خیلی پشیمونیم!
    پس باید یه کاری می‌کردیم... شروع کردیم به برگشتن!
    یه انتشارات کودک و نوجوان راه انداختیم و شروع کردیم به انتشار بهترین کتاب‌های سراسر جهان، برای بچه‌های ایران!

    راستش ما قراره خیلی کارها انجام بدیم:
    قراره با چاپ هر کتاب به شما نزدیک و نزدیک‌تر بشیم،
    قراره سینه‌مون رو صاف کنیم، بعد توی چشم‌هاتون زل بزنیم و بگیم:
    «زود بزرگ نشید، بزرگ شدن و بزرگ بودن اونقدرها هم که میگن خوب نیست...!»»

    ما قراره یه دوست خیلی خیلی متفاوت براتون باشیم...!
    قول می‌دیم!
    ما داریم برمی‌گردیم! منتظرمون باشین!

    قیمت کتاب پاستیل های بنفش

    جهت اطلاع از قیمت کتاب پاستیل های، می توانید به سایت و یا نرم افزار فراکتاب مراجعه کنید. در حال حاضر علاوه بر نسخه چاپی نشر پرتقال این کتاب در دو قالب الکترونیک و چاپی از نشر آلاچیق نیز در فراکتاب عرضه شده است.

    بخشی از متن کتاب پاستیل‌های بنفش پرتقال

    من عاشق پدر و مادرم هستم. خواهرم را هم معمولاً دوست دارم. اما تازگی ها خیلی اعصابم را خرد کرده بودند.
    رابین بچه بود. پس عادی بود که اعصاب خردکن باشد. حرف های عجیبی می زد. مثلاً می پرسید: «جکسون، اگه یه سگ و پرنده با هم ازدواج کنن، چی می شه؟» یا این که آهنگ «چرخ های اتوبوس» را سه هزار بار پشت سرهم می خواند. یک وقت هایی هم اسکیت من را بدون اجازه برمی داشت و به عنوان آمبولانسِ عروسک هایش استفاده می کرد. رفتارش درست عین خواهرکوچولوها بود.
    رفتار پدر و مادرم پیچیده تر از او بود. توضیح دادنش سخت است. به خصوص که می دانم رفتارشان چیز خوبی به نظر می رسد. آن ها همیشه به نیمه ی پر لیوان نگاه می کردند. حتی اگر وضعیت بد بود که آن ها هم مدام بدبیاری می آوردند، بازهم شوخی می کردند. وانمود می کردند که همه چیز خوب است.
    بعضی وقت ها دوست داشتم با من مثل یک آدم بزرگ رفتار کنند. دوست داشتم حقیقت را بشنوم، حتی اگر ناراحت کننده باشد. من متوجه اتفاق ها می شدم. درواقع خیلی بیشتر از چیزی که آن ها فکر می کردند، می فهمیدم.
    پدر و مادر من خیلی خوش بین بودند. وقتی به یک لیوان نصفه نگاه می کردند، می دیدند که نصف آن پر است. نیمه ی خالی آن را نمی دیدند.
    من این طوری نبودم. دانشمندان نمی توانند خوش بین یا بدبین باشند. آن ها فقط دنیا را مشاهده می کنند و آن را همان طور می بینند که هست. به لیوان آب نگاه می کنند و حجم آب درون آن را اندازه می گیرند. فقط همین.
    یک بار وقتی کوچک تر بودم، پدرم به شدت مریض شد. بعداً فهمید که اسم مریضی اش اِسکِلِروزیسِ چندگانه است. بیشتر روزها حالش خوب است. اما گاهی حالش بد می شود و بدون عصا نمی تواند حرکت کند.
    وقتی فهمید به ام اس مبتلا شده است، جوری رفتار کرد که انگار اتفاق خاصی نیفتاده است. حتی با این که مجبور شد کار ساختمان سازی را کنار بگذارد. گفت که دیگر از شنیدن صدای چکش خسته شده است. گفت که دوست دارد به جای کفش های گلی، کفش های شیک بپوشد و یک شعر هم درباره اش نوشت. گفت که می خواهد در خانه کار کند. بعد هم تابلویی روی درِ حمام چسباند که رویش نوشته بود: «دفتر آقای توماس وِید.» مادرم هم کنارش نوشت: «من ماهیگیری را ترجیح می دهم.»
    بعضی وقت ها دوست دارم از آن ها بپرسم که حال پدرم خوب می شود یا نه، چرا در خانه چیزی برای خوردن نداریم یا این که چرا تازگی ها زیاد با هم بحث می کنند.
    و این که چرا من تک فرزند نیستم.
    اما هیچ کدام را نمی پرسم. دیگر نمی پرسم.

    خرید کتاب پاستیل های بنفش پرتقال

    این کتاب را از فراکتاب با کد تخفیف faraketab دریافت کنید. قیمت کتاب پاستیل های بنفش با حداکثر تخفیف ممکن در اختیار شما قرار گرفته است

    خرید کتاب پاستیل های بنفش

    مشخصات کتاب پاستیل های بنفش در جدول زیر آورده شده است:

    مشخصات
    ناشر: پرتقال
    نویسنده: کارتین اپلگیت
    مترجم: آناهیتا حضرتی کیاوندانی
    تعداد صفحه: 187
    موضوع: داستان خارجی کودک و نوجوان
    قالب: چاپی