0.0از 0

کتاب آرزوهای بر باد رفته

رایگان
خرید
    نظر شما چیست؟
    • معرفی کتاب
    • مشخصات کتاب

    کتاب آرزوهای بر باد رفته، اثر اونوره دو بالزاک با ترجمه محمد جعفر پوینده به رشته تحریر درآمده و در نشر نی منتشر و در دسترس علاقه مندان به کتاب های داستانی قرار گرفته است.

    معرفی کتاب آرزوهای بر باد رفته

    آرزوهای برباد رفته نام رمانی است دنباله دار که توسط «اونوره دو بالزاک»، نویسنده ی اهل فرانسه نوشته شده است. بالزاک را پیشوای مکتب رئالیسم اجتماعی در ادبیات می دانند. «کمدی انسانی» نامی است که او برای مجموعه آثار خود که حدود ۹۰ رمان و داستان کوتاه می باشد برگزیده است. توصیفات دقیق و گیرا از فضای حوادث و تحلیل نازک بینانه ی روحیات شخصیت های داستان، بالزاک را به یکی از شناخته شده ترین و تأثیر گذارترین رمان نویسان دو قرن اخیر تبدیل کرده است. و اما «آرزوهای بر باد رفته» که از معروف ترین آثار و یکی از جالب ترین نمونه های روش او در داستان نویسی است، حماسه ی تراژیک - کمیک سلطه ی سرمایه بر ذهن و آفریده های معنوی بشر می باشد. تبدیل ادبیات به کالا، درون مایه ی این رمان بوده که بالزاک این فرایند تبدیل ادبیات به کالا را با تمامی ابعاد و جوانبش ترسیم می کند.

    برشی از متن کتاب آرزوهای بر باد رفته

    شب نشینی در تالار

    کوچک ترین حوادث این شب نشینی بر لوسین که سرشتش او را به پذیرش نخستین تأثیرها وا می داشت، تأثیر بسزایی گذاشت. مانند همه عاشقان ناآزموده، چندان زود رسید که لوئیز هنوز در تالار پذیرایی حضور نداشت. آقای دوبارژتون در آنجا تنها بود. مدت زمانی بود که لوسین کارآموزی خود را در فراگیری پستی های حقیری آغاز کرده بود که در ازایشان، فاسق زن شوهرداری، خوشبختی خود را می خرد و نیز معیاری است برای تعیین میزان خواسته های زنان. اما هنوز با آقای دوبارژتون رو به رو نشده بود.
    این نجیب زاده، یکی از آن ارواح در مانده ای بود که در میان پوچی بی آزاری که هنوز توانایی درک و فهم خود را از دست نداده و حماقت مغرورانه ای که نه می خواهد چیزی را بپذیرد و نه چیزی را تسلیم بدارد به آرامی مستقر شده بود. چون به وظایف خود نسبت به اشراف کاملا پی برده بود و می کوشید خوشایندشان واقع شود، لبخند خاص رقاصان را به عنوان تنها زبان خود برگزیده بود.

    خرید کتاب آرزوهای بر باد رفته

    نسخه چاپی کتاب آرزوهای بر باد رفته را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری کنید و پس از دریافت کتاب از محتوای ارزشمند آن بهره وافی و کافی ببرید.

    خرید کتاب آرزوهای بر باد رفته

    مشخصات کتاب آرزوهای بر باد رفته در جدول زیر آورده شده است:

    مشخصات
    ناشر: نی
    نویسنده: اونوره دو بالزاک
    مترجم: محمدجعفر پوینده
    تعداد صفحه: 860
    موضوع: رمان خارجی، داستان خارجی
    قالب: چاپی